Scroll Top

Η Google παραδέχεται ότι δεν μπορεί να εγκαταλείψει τα cookies τρίτων

Google_logo

Για περισσότερο από ένα χρόνο, η Google είπε ότι θα καταργήσει σταδιακά τα cookie παρακολούθησης τρίτων που τροφοδοτούν μεγάλο μέρος της διαφημιστικής της επιχείρησης στο διαδίκτυο, προτείνοντας νέες ιδέες που φέρεται να διατηρούν το απόρρητο των χρηστών παρέχοντας στις επιχειρήσεις σταθερές ροές εσόδων.

Αυτή την εβδομάδα, η Google παραμέρισε μεγάλο μέρος αυτής της δουλειάς.

Σε μια ενημέρωση σχετικά με το Privacy Sandbox της Google, ο τεχνολογικός γίγαντας είπε ότι λόγω των σχολίων από τις αρχές και άλλους ενδιαφερόμενους στη διαφήμιση, εξετάζει μια νέα πορεία προς τα εμπρός για την εύρεση της ισορροπίας μεταξύ του απορρήτου και ενός διαδικτύου που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Οι βαθύτεροι λόγοι για τη δυσκολία εύρεσης της ισορροπίας δεν είναι δύσκολο να κατανοηθούν. Η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης καθορίζεται από το αν μπορείτε να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, αλλά οι διαδικασίες που εμπλέκονται στον προσδιορισμό του εάν ένας επισκέπτης ιστότοπου ανήκει στο κοινό-στόχο σας ή όχι συχνά σημαίνει ότι ο εκδότης του ιστότοπου συλλέγει πληροφορίες για τον εν λόγω επισκέπτη, κάτι που μπορεί γρήγορα γίνει ζήτημα απορρήτου.

Η κοινή μέθοδος παρακολούθησης της διαδικτυακής συμπεριφοράς ενός επισκέπτη ήταν και εξακολουθεί να περιλαμβάνει cookies τρίτων. Μπορείτε να τα δείτε ως μικρά αρχεία που σέρνει το πρόγραμμα περιήγησής σας στο διαδίκτυο ενώ οι ιστότοποι καταγράφουν τα ενδιαφέροντά σας και τη διαδικτυακή συμπεριφορά σας σε αυτά. Είναι ο λόγος που ξαφνικά βλέπετε διαφημίσεις για ένα άρθρο που έχετε κοιτάξει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Όταν ο διαφημιστικός κλάδος αποφάσισε συλλογικά ότι χρειαζόταν κάτι καλύτερο από τα cookies, η Google παρουσίασε το Privacy Sandbox ως ένα «ασφαλές περιβάλλον για εξατομίκευση που προστατεύει επίσης το απόρρητο των χρηστών». Η ιδέα ήταν να απαλλαγούμε εντελώς από τα cookies τρίτων.

Αργότερα, η Google άρχισε να πειραματίζεται με το FLoC ή “Ομοσπονδιακή εκμάθηση κοορτών”. Το FLoC είχε ως στόχο να γίνει μια λύση εστιασμένη στο απόρρητο με σκοπό την προβολή σχετικών διαφημίσεων συγκεντρώνοντας μεγάλες ομάδες ατόμων με παρόμοια ενδιαφέροντα. Με αυτόν τον τρόπο, η συμπεριφορά των χρηστών θα υποβληθεί σε επεξεργασία ως ανώνυμοι λογαριασμοί, ομαδοποιημένοι κατά ενδιαφέροντα. Το πιο σημαντικό, οι πληροφορίες χρήστη θα επεξεργάζονταν στη συσκευή αντί να μεταδίδονται στον ιστό.

Η ιδέα ήταν να απαλλαγούμε από τα cookies τρίτων μέχρι το 2022, αλλά η εφαρμογή του FLoC προκάλεσε τόσες αντιδράσεις από τους ειδικούς σε θέματα απορρήτου που η Google εγκατέλειψε την ιδέα.

Στη συνέχεια, η Google σκέφτηκε τα Θέματα, μια ιδέα που βασίζεται στο Privacy Sandbox, όπου ο χρήστης δεν παρακολουθείται με βάση τους ιστότοπους που επισκέπτεται, αλλά όπου κάθε ιστότοπος εμφανίζει διαφημίσεις με βάση τα συμφραζόμενα, πράγμα που σημαίνει ότι οι διαφημίσεις ταιριάζουν με το περιεχόμενο της σελίδας. Ωστόσο, η Google έπρεπε να ζητήσει από τους ιστότοπους να μην κάνουν κατάχρηση των θεμάτων API και άλλοι προγραμματιστές προγράμματος περιήγησης δεν έδειξαν ενδιαφέρον να υιοθετήσουν το API.

Παρά το μερίδιο αγοράς του Google Chrome στο πρόγραμμα περιήγησης (>60%), δεν έχει την απαραίτητη επιρροή για να πείσει τους ανταγωνιστές του. Και η πίεση είναι έντονη, καθώς άλλα προγράμματα περιήγησης όπως το Safari και ο Firefox προχώρησαν και άρχισαν ήδη να μπλοκάρουν τα cookies τρίτων. Ειρωνικό, επειδή η ώθηση για την εξάλειψη των cookie τρίτων ξεκίνησε από την Google και τώρα υστερεί.

Έτσι, η Google επέστρεψε με μια νέα διαδρομή για το Privacy Sandbox. Προτείνει:

Μια ενημερωμένη προσέγγιση που αυξάνει τις επιλογές των χρηστών. Αντί να καταργούμε τα cookie τρίτων, θα εισάγαμε μια νέα εμπειρία στο Chrome που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν μια ενημερωμένη επιλογή που ισχύει για την περιήγησή τους στον ιστό και θα μπορούν να προσαρμόσουν αυτή.

Ενισχυμένη με μια νέα δυνατότητα που ονομάζεται Προστασία IP σε κατάσταση ανώνυμης περιήγησης του Chrome, αυτή θα πρέπει να προστατεύει τον χρήστη από την αναγνώριση από τρίτα μέρη ως πιθανή διεύθυνση IP-στόχου για παρακολούθηση μεταξύ ιστότοπων.

Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει άλλη μια προτροπή που θα ρωτά τον χρήστη τι θέλει; Φαίνεται έτσι. Πρώτα, όμως, η Google σκοπεύει να βάλει τον κόσμο της μπροστά για να μάθει τι έχουν να πουν οι ρυθμιστικές αρχές και ο κλάδος της διαφήμισης σχετικά με αυτή τη νέα προσέγγιση.

Πηγή: Malwarebytes

NINJA-WEB-AYTOKOLLITO4
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

7ης Μεραρχίας 126

Κατερίνη, Πιερία

60133 Ελλάδα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τηλέφωνο: +30 23513 01904

Κινητό: +30 6975425989

Email: info(@)ninjaweb.gr

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δευτέρα – Παρασκευή: 09.00-21.00

Σάββατο: 09.00-15.00

Κυριακή: Κλειστά